REVIEW: IAN – SLAYER

REVIEW: IAN – SLAYER

• Post author:
  • Post category:Romania

In iunie 2019, Anghel Bogdan Georgian, cunoscut sub numele IAN, lansa unul dintre albumele care avea sa schimbe perceptia ascultatorilor despre trapul romanesc si ceea ce a insemnat el pana la momentul respectiv – SLAYER. Dupa o lunga perioada de asteptare plina de snippet-uri, pe alocuri si leak-uri din albumul sau, Ian reusea intr-un final sa lanseze bomba pe care acesta o avea pentru muzica din Romania.

Insumand in total 13 track-uri pe care regasim multi artisti deja consacrati pe scena hip-hop-ului si trap-ului romanesc, precum: Azteca, Oscar, Amuly, Jianu, Super ED, Keed, SVPTE, Nane, Simiz, Slayer urma sa fie albumul care inca suna diferit, nou si unic chiar si la 2 ani dupa lansare. Ian a reusit ca intr-o perioada in care trapul din tara noastra abia prindea contur sa aduca in prim-plan un sound total diferit fata de alte materiale scoase pana atunci si sa capteze atentia publicului printr-un album cu zeci de flow-uri diferite, bangere, refrene catchy si jocuri de cuvinte imposibil sa nu te faca sa dai din cap.

Asa cum el a declarat intr-u interviu scris pentru o revista online, albumul sau este in esenta unul simplu: este facut cu instrumentale de pe internet, mai exact de pe beatstars, iar pentru Ian, mai presus decat numarul persoanelor care vor asculta albumul si reach-ul pe care acesta il va avea a fost faptul ca el voia ca oamenii sa ii inteleaga perceptia despre viata si despre perioadele pe care acesta le-a trait, pe scurt sa ii inteleaga arta.

A fost scris in parte in perioada in care Ian avea probleme cu legea, mai exact atunci cand acesta a fost pus sub control judiciar. Piesa 60 de zile II descrie intocmai acest lucru, precum si sentimentele pe care acesta le-a avut in acea perioada. Totusi, el nu a cedat presiunilor si a continuat sa isi urmeze visul, sa faca muzica si sa se concentreze pe ceea ce il defineste ca persoana.

La nivel de concept, materialul este efectiv o adevarata opera de arta – un album plin de bangere, instrumentale puternice, sound-uri si flow-uri noi care nu au mai fost auzite in Romania pana la momentul respectiv. Inca de la vizualizarea artwork-ului iti poti da foarte usor seama ceea ce va transmite albumul si conceptul care a stat in spatele lui. Despre instrumentale nu este foarte mult de zis – Ian a ales cele mai puternice, intrigante si unice beat-uri care puteau fi gasite. Daca asculti Slayer si nu ai dat din cap pe vreo piesa inseamna ca volumul din boxa sau din casti a fost mult prea mic.

Din punctul de vedere al flow-urilor, ascultatorii au fost uluiti de diversitatea si multitudinea de flow-uri pe care o persoana le poate avea si folosi pe acelasi album. Fata de alti artisti la momentul respectiv, Ian a oferit publicului o masina de flow-uri, fiecare fiind foarte bine ales pentru toate piesele in parte. La o prima ascultare poate ti s-ar parea ca pe locuri exagereaza, dar cu cat vei intra si mai adanc in album, cu atat vei vedea cat de bine pus la punct este fiecare piesa.

Feat-urile de pe album nu lipsesc si ele. Ian a folosit o idee, probabil inspirata de la Travis Scott si a ales sa nu treaca in titlurile pieselor numele artistilor cu care a colaborat din dorinta de a nu fi criticat de oameni ca albumul sau are succes doar datorita feat-urilor. Artistii pe care i-am mentionat mai sus vin si ei in completarea vibe-urilor transmise de piese, totul imbinandu-se la perfectiune. Adevarate bangere precum PLACEBO, PALMAT, HELL-O, SCUZE MAMA, EVANTAI, POZNE, FRIGIDER, ZAMBESC iti vor face mintea sa o ia razna.

Una dintre piesele care conform statisticilor a prins cel mai bine la public este 60 de zile II. Este o piesa care transmite o stare si un vibe aparte, dincolo de toate melodiile de dat din cap de pe restul materialului. Aici, Ian, Nane si Simiz transmit o poveste, un mesaj catre ascultatori despre greutatile vietii, cum sa le ocolesti si despre faptul ca trebuie sa te concentrezi pe propria ta viata si sa nu iti pese de parerile altor persoane, singurul obiectiv acceptat in vederea lor fiind acela de a munci pentru visul tau si de a ajunge cat mai departe cu putinta. 60 de zile II este una dintre piesele care te vor pune pe ganduri si care te vor face eventual sa evaluezi altfel viata.

Ar fi mult mai multe de spus despre acest album, insa un singur lucru este cert: timpul si fanii vor hotari daca va ramane in posteritate ca un adevarat clasic, un material care va ramane in memoria ascultatorilor si la care peste multi ani ei se vor intoarce cu nostalgie la el, ascultandu-si si aducandu-si aminte de ziua in care Ian a schimbat imaginea trapului romanesc.